LONGITUDES

Longitudes cuts across Latitudes’ projects and research with news, updates, and reportage.

Max Andrews reviews Lúa Coderch; "Crash Test. The Molecular Turn" and Julia Spínola for frieze

Review ‘The Molecular Turn’: While Social Media Flourishes Ecological Systems are Collapsing. At La Panacée, Montpellier, Nicolas Bourriaud’s manifesto for a new movement and attempt to demarcate an artistic peer group." on frieze magazine.

Max Andrews, co-founder of Latitudes and contributing editor to frieze, has recently reviewed the group exhibition ‘Crash Test. The Molecular Turn’ (at La Panacée, Montpellier, until May 6, 2018) as well as Lúa Coderch's solo exhibition ‘The girl with no door on her mouth’ (àngels barcelona, on view until April 13, 2018) for friezeBoth texts are available online and are included in print in the April issue.

—> Video of Lúa Coderch presenting her work (Spanish with English subtitles).

Review "The Girl with No Door on Her Mouth: Lúa Coderch's Acts of Making Noise. The artist explores the politics of the female voice that speaks out or is shut up, at àngels barcelona, Spain." on frieze magazine.

A review on Julia Spínola's solo show "Lubricán" at the Centro de Arte 2 de Mayo (Móstoles, Madrid), has also just been published online and will also be included in the forthcoming May 2018 issue.

—> Video of Julia Spínola presenting the show (in Spanish).

Review "Julia Spínola: Twilight. At Centro de Arte Dos de Mayo, Móstoles, a crepuscular glow lends acute poignancy to simple forms and materials" on frieze magazine.


RELATED CONTENT:
  • Writing archive on Latitudes' website (since 2005);
  • "The Kørner problem” essay by Max Andrews in the monograph "John Kørner" published by Roulette Russe, 19 February 2018
  • Max Andrews essay on Christopher Knowles for NoguerasBlanchard at Liste 2017, 21 July 2017
  • Cover Story – January 2017: How open are open calls?, 4 January 2017
  • Cover Story – December 2016: Ten years ago – Land, Art: A Cultural Ecology Handbook, 5 December 2016
  • January 2016 Monthly Cover Story: Kasper Akhøj's Eileen Gray’s E.1027, 4 January 2016
  • Symposium participation, "The Shock of Victory", Glasgow, 25 September 2015
  • Review of the exhibition "What cannot be used is forgotten" in the May issue of frieze magazine, 29 April 2015
  • Review of Maria Thereza Alves' exhibition at CAAC Sevilla published in frieze magazine 9 March 2015
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Exposición y actividades programadas durante la exposición "La disidencia nostálgica" comisariada por Joana Hurtado Matheu en La Capella

(Arriba y abajo) Vista de la instalación con obra de Richard McGuire. 
Todas las fotografías: Pep Herrero/La Capella–BCN Producció 2016.


"La disidencia nostálgica"
3 marzo–30 abril 2017
Comisariada por Joana Hurtado Matheu

Con la participación de Francesco Arena, The Atlas Group / Walid Raad, Lúa Coderch, Roger Guaus, Marine Hugonnier, Odó Hurtado, Ange Leccia, Richard McGuire, Deimantas Narkevičius, Aimar Pérez Galí, Suzanne Perrottet, Julien Prévieux, Anri Sala, Adrian Schindler y Danh Vō.

En una sociedad obsesionada por la memoria –por el archivo, el monumento y el testimonio–, la nostalgia se ha convertido en un fenómeno público, un síntoma, incluso, de la cultura contemporánea.

No obstante, existen muchos tipos de nostalgia. La más omnipresente en la actualidad es una nostalgia regresiva y comercial, adoptada por las políticas conservadoras para establecer símbolos en honor a un pasado que se pretende heroico e inmutable, o convertida por la industria cultural en un objeto de consumo sin consciencia histórica. Pero existe otra nostalgia, una que va en sentido opuesto, que es disruptiva porque no conmemora ni banaliza el pasado, una nostalgia que aprovecha la perspectiva para reflexionar sobre la historia y, a través de este desfase físico y temporal, reconoce la interdependencia entre lo individual y lo colectivo, y puede recuperar así el vínculo entre la memoria y la utopía.

Hoy, contra la nostalgia absolutista o mercantilizada, contra el revival nacional y el souvenir neutral, se abre paso una nostalgia disidente, que explora las ambivalencias de experimentar distintos tiempos y espacios al mismo tiempo. Esta nostalgia que encontramos en la literatura y el cine modernos, de William Faulkner a Samuel Beckett, de Jean-Luc Godard a Chris Marker, también es motivo de creación en el arte contemporáneo. 


  Vista de la exposición "La disidencia nostálgica".

"La disidencia nostálgica" propone un recorrido por la obra de artistas que trabajan con el pasado como un espacio de resistencia y posibilidad creativa. Por un lado, reivindican una distancia crítica para visibilizar el peso del poder político en la interpretación de la historia, y por el otro, reconocen el poder afectivo como un saber personal y colectivo, que puede ser vivido, transmitido o soñado. 

Esta aproximación a la disidencia nostálgica se sitúa en un contexto más amplio, complejo y conflictivo: el de la lectura de la historia y la representación de la memoria. Es un tema de actualidad fuera de la exposición, ya que últimamente, en un intento por detectar faltas y reconstruir anhelos, hemos visto cómo el pasado vuelve –ya sea el 1714 o la Constitución española– a la hora de pensar futuros alternativos. ¿Pero en nombre de quién, cómo y para qué miramos atrás? 

– Joana Hurtado Matheu


Proyecto ganador de la convocatoria BCN Producció'16 en la categoría de comisariado. Tutorizado por Latitudes.

Joana Hurtado Matheu es escritora, comisaria e investigadora independiente, especializada en las relaciones entre prácticas artísticas, fotografía y cine. Coordina el programa de artes visuales de Can Felipa del Ayuntamiento de Barcelona y ha comisariado proyectos expositivos y cinematográficos como Heretgies (LOOP, 2016-2017), Catedrals a la capella (capella de Sant Roc, Valls, 2011-2013), Pop Up. Veure és afegir (CaixaForum, 2011), Efecte cinema (Can Felipa, 2009) o Cinergies (CCCB, 2008-2009). Profesora invitada en varias universidades y actual vicepresidenta de la Associació Catalana de Crítics d’Art, ha colaborado en el suplemento “Cultura/s” de La Vanguardia durante más de diez años, así como en varias revistas de arte y cine, catálogos y libros colectivos.

Con el apoyo de: Goethe Institut, Galeria Nogueras Blanchard, Filmoteca de Cataluña, CA2M y Fundación ARCO, Zumzeig, Boyberry, Hangar, Cafè Schilling.


Con la colaboración de: Centro de Arte Dos de Mayo, Galerie Chantal Crousel, Galeria Fortes D’Aloia & Gabriel, Galeria NoguerasBlanchard, Galerie Martel.


Agradecimientos: Elisabet Albareda, Latitudes, Juan Diego Valera, Èlia Llach, Eva Sòria, Alex Nogueras, Oriol Fontdevila, Aleix Plademunt, Eulàlia Rovira, Gemma Alberich, Manuel Segade. Y a mi familia –la que conozco, la que imagino y la que sueño–.



 ACTIVIDADES PROGRAMADAS:

Francesco Arena, Mare della tranquillità, 2013. Metal, madera, 500 x 178 x 75 cm y acción. Foto: Martin Argyroglo / Cortesia Galleria Raffaella Cortese, Milano, y NoguerasBlanchard, Barcelona/Madrid.

Superficie con linea, de Francesco Arena.
Cada día en horario de apertura de la sala.
Inscripciones individuales o por grupos de dos o tres personas en el punto de información de la sala y en: lacapella@bcn.cat
  
Una vieja mesa de madera sacada del comedor familiar, ha sido cortada en cuatro partes para hacer las esquinas de una nueva mesa mucho más grande. Ampliada con piezas de metal, sus medidas evocan la mesa donde, el 7 de mayo de 1945, se firmó la rendición alemana que pondría fin a la Segunda Guerra Mundial. La obra se acompaña de una acción –en esta ocasión, abierta a la participación– que consiste en caminar sobre la mesa un total de 155 km, la longitud del muro de Berlín. Con unos zapatos que no han pisado nunca el suelo y un contador en la mano, cada día, durante los dos meses que dura la exposición, alguien recorrerá la mesa de punta a punta 596 veces. Las decisiones que se toman alrededor de una mesa afectan el futuro a pequeña y gran escalera.

Aimar Pérez Galí, The Touching Community / Greenberg_1992, 2017. Acción. Cortesia del artista. 


Aimar Pérez Galí, The Touching Community / Correspondencia, 2017. Impresiones y tinta sobre papel y linóleo. Cortesia del artista. 

 The Touching Community / Greenberg_1992, de Aimar Pérez Galí 
Texto: Jon Greenberg. 
Acción: Óscar Dasí y Aimar Pérez Galí. 
Sonido: Tirso Orive
Sábado 25 de marzo, 12h en Boyberry (c/ Calàbria, 96)
Duración: 60 minutos 
Mayores de 18 años.
Plazas limitadas. Inscripción gratuita hasta competar aforo.
Reservas: lacapella@bcn.cat 
En colaboración con Boyberry. 

Aimar Pérez Galí investiga sobre el impacto que tuvo la epidemia del sida en el contexto de la danza española y latinoamericana. The Touching Community es un trabajo íntimo y afectivo que a través de un diálogo con los fantasmas da visibilidad a una época y una comunidad. La acción que acompaña la instalación en sala, se apropia del Contact Improvisation, práctica de danza en la cual el movimiento se improvisa a partir del contacto físico entre dos cuerpos y que contrasta con las políticas de inmunidad que aparecieron con el VIH. Un trabajo sobre la memoria, silenciada o transmitida, y sobre el tacto y el contacto como herramienta de supervivencia. 



Instalación de Lúa Coderch, "Nit en blanc abans", 2017. Vídeo digital, 4:3, monocanal, color, sonido, 11' 17". Cortesia de la artista y Galeria Àngels, Barcelona. 


Un viatge d’anada i tornada [Un viaje de ida y vuelta], de Lúa Coderch
Sábado 1 de abril, 10h en Moll de les Drassanes

Duración: 1h
Plazas limitadas. Inscripciones en: lacapella@bcn.cat
*Esta actividad puede resultar afectada por causas meteorológicas. 


La artista barcelonesa ha reciclado los muebles de casa para hacer una tarima, plegable y portátil, como una maleta, que acoge el vídeo de un relato escrito durante una noche en blanco. Los recuerdos son la base de nuestros sueños, cuando dormimos o cuando esperamos despiertos uno mañana que no llega. Sobre las distracciones y las distancias ganadas durante este “tiempo perdido” trata también la actividad que nos propone: un viaje de ida y retorno. Nieta de abuelos nacionales durante la Guerra Civil Española, su obra más nostálgicamente contestataria, donde aprende a cantar las canciones del bando republicano, sonará cada noche a la calle Hospital.

 Adrian Schindler, "3400 g - 1,100 °C", 2017. Instalación y vídeo. Cortesía del artista.

Der Rüstungsfluss / El riu armadura, de Adrian Schindler
Sábado 29 de abril, 18h en La Capella (c/ Hospital 56)
Plazas limitadas. Inscripciones en:
lacapella@bcn.cat
En colaboración con el Goethe Institut.

A través de la proyección de documentos históricos y fotografías personales, Adrian Schindler narra la historia y el papel estratégico de un puente sobre el Rin, construido cerca del pueblo de donde proviene su familia materna. Un puente que une la historia europea y la familiar en base de sombras y fragmentos, que nos traen desde las fronteras del imperio romano hasta los años de ocupación de los aliados, pasando por las guerras religiosas francesas y el Tercer Reich.

Vista de la exposición – performance de Francesco Arena. Foto: Pep Herrero/La Capella–BCN Producció 2016.

Ciclo de cine:

En la Filmoteca de Catalunya
Jean-Marie Straub y Danièle Huillet, "En rachâchant". 7 min, 1982.
Eric Baudelaire, "The Anabasis of May and Fusako Shigenobu, Masao Adachi and 27 Years Without Images". 66 min, 2011.
4 de abril, 21h.

Deimantas Narkevičius, "The Role of a Lifetime". 16 min, 2003.
Patricio Guzmán, "Nostalgia de la luz". 90 min, 2010.
5 de abril, 21h.

Sandra Ruesga, "Haciendo Memoria. Entre el dictador y yo". 10 min, 2005.
Michel Haneke, Caché. 118 min, 2006.
6 de abril, 21h.

En el Zumzeig Cinema
30 de marzo y 13, 20 y 27 de abril.

Consultar cartelera.

Vista de la exposición – fotografía de Marine Hugonnier "Towards Tomorrow (International Date Line, Alaska)", 2001 

Vista de la exposición – obra de Roger Guaus. Foto: Pep Herrero/La Capella–BCN Producció 2016.

Visitas comentadas:

Visitas comentadas a cargo de la comisaria
Joana Hurtado Matheu
14 de marzo y 25 de abril, a las 18 h.

Visitas por la disidencia nostálgica de la exposición y de La Capella a cargo de Núria Miret y Judith López.
Cada sábado, a las 18 h.


  RELACIONADO:
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'Compositions' a programme of five artists' interventions for the second Barcelona Gallery Weekend, 29 September–2 October 2016


Compositions presents five artistic interventions in unique sites across the neighbourhoods of the city of Barcelona. Each of the commissioned artists is represented by a gallery participating in the second edition of the Barcelona Gallery Weekend.

Curated by Latitudes for the second time (see 2015 edition), the project further explores Barcelona as a rich fabric of the historic and the contemporary, the unfamiliar and the conspicuous. Resisting an overall theme, and instead developing from the artists’ responses to the specificity of each context—people, as well as places—the five art projects form a temporary thread that links evocative locations and public space, running parallel to the Weekend’s exhibitions in galleries and museums. 

In its second edition, Composiciones will present interventions by Lúa Coderch (Club Billar Barcelona); Regina Giménez (Antigua Fábrica de Can Trinxet, L’Hospitalet de Llobregat); Lola Lasurt (Biblioteca Pública Arús); Robert Llimós (connecting all the participating galleries) and Wilfredo Prieto (Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana de Barcelona). Their projects will offer moments of intermission, intimacy and bewilderment throughout the weekend, highlighting some lesser-known aspects of the city’s cultural heritage and municipal life.

Interior of the Club Billar Barcelona. Photo: Courtesy Club Billar Barcelona.
 Zoom in a map here.

Intervention by Lúa Coderch Club Billar Barcelona
Gran Via de les Corts Catalanes, 595-599
08007 Barcelona

Public transport:
Metro: Passeig de Gràcia (L2, L3, L4)
Bus: 7, 50, 54, 67, 68, H12

Opening hours:
Thursday 29 September: 5–9pm
Friday 30 September, Saturday 1 and Sunday 2 October: 11am–7pm 

Lúa Coderch’s project for the Compositions programme brings a mysterious and improbable apparition to life in the home of the Club de Billar Barcelona. Beneath the Teatre Coliseum in Gran Vía there is a rainbow. Coderch guides sunlight and a spectrum of colours down into the underground gaming space with a series of precisely positioned mirrors and prisms as if evoking the mechanics, geometry and artistry involved in billiards. Accompanying the rainbow is a turntable and a transparent vinyl record that can be used to play an audio recording of a female voice. This voice narrates and interprets what can be seen in front of us, and the process that led to its appearance. The title of her intervention, The Rainbow Statement” (2016), refers to one of the verbal tricks used by fortune-tellers and clairvoyants in ‘cold reading’ an individual’s life or personality. Suggestively nebulous assertions maximize the chance of apparently specific and meaningful paranormal insights hitting the mark. The Rainbow Statement” is either an experiment of the imagination or a phenomenon of optical science with which Coderch seems to have invented a form of psychic meteorology, or spectral physics.

Sunday 2 October, 12am: 
Free guided visit by the Lúa Coderch and Latitudes at the Club Billar Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes, 595-599.

Interior of the Biblioteca Pública Arús.
Zoom in a map here.

Intervention by Lola Lasurt  –  Biblioteca Pública Arús
Passeig de Sant Joan, 26
08010 Barcelona

Opening hours:
Thursday 29 September: 5–9pm;
Friday 30 September: 11am–7pm;
Saturday 1 October: 11am–2pm;
Sunday 2
October: CLOSED;
Monday 3
October: 11am–6pm;
Tuesday 4
October: 11am–6pm.
 
Public transport:
Metro: Arc de Triomf (L1)
Rodalies: R1, R3, R4 Arc de Triomf
Bus: 19, 51, 55, B20, B25, N4, N11


For her intervention for the Compositions programme, Lola Lasurt has collaborated with the Biblioteca Pública Arús, a study centre founded in 1895 with an outstanding collection related to the labour movement, anarchism, Freemasonry and Sherlock Holmes. The project centres on a series of grisaille paintings that form a pictorial frieze that hangs from the balcony above a presentation of books in the Arús’s display cases. Under the title “Donació” (Donation), 2016, Lasurt departs from 135 publications that once formed the personal library of Assumpta Corbera Santanach that were gifted in 2010 to the Arús after her death. Corbera Santanach identified as a feminist and a Freemason; she was not a public figure. Yet the impulse of Lasurt’s project is not primarily biographic or historiographic, but bibliographic and pictorial. Accordingly, “Donació” attempts to narrate changes in social and cultural attitudes through the selection and redrafting of images that appear on the pages of the bibliographic bequest. Treating the publications as an intimate accumulation of ‘alternative’ knowledge and a representation of a self-education, Lasurt is interested in the portrayal of a private political imagination in the midst of what is now a public collection. – Latitudes

Thursday 29 September, 6pm: 

Free guided visit by Lola Lasurt and Latitudes at the Biblioteca Pública Arús, Passeig de Sant Joan, 26.

 Interior of Can Trinxet factory in L'Hospitalet de Llobregat.
 Zoom in a map here.
Intervention by Regina Giménez will take place at the Antigua fábrica textil Can Trinxet
c/ Santa Eulàlia 182–212
08902 L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)

Opening hours:
Thursday 29 September: 5–8pm

Friday 30 September, Saturday 1 and Sunday 2 October: 11am–7pm

Public transport:
Metro: Santa Eulàlia o Torrassa (L1)
Bus: L16, L52, L82, L85, LH1, N13

The manufacturing and printing of textiles formed the basis of the industrial revolution in Catalunya. Beyond the actual fabric, it is the machinery of its production and the people who operated it—especially women—that underpin Regina Giménez’s presentation of her graphic works as part of the Compositions programme. Taking place in one of the buildings that comprise Can Trinxet, a former textile factory complex that once employed the largest workforce in L’Hospitalet de Llobregat, Giménez’s intervention comprises painted compositions that are derived from schematic representations of machines and their components. Her abstractions have been applied on transparent panels that lean against a scarred factory wall, becoming devices that reanimate the marks and memories embedded in the building. An accompanying poster evokes the clamour that once would have filled the workshop in typographic form. Giménez has titled her project "La Constancia" (2016) in tribute to the labour union that called a general strike in 1913 to protest the conditions of the female and child workers who undertook the textile industry’s most monotonous and arduous tasks. – Latitudes

Friday 30 September, 12am:

Free guided visit by Regina Giménez and Latitudes at Can Trinxet, c/ Santa Eulàlia 182–212, L’Hospitalet de Llobregat.

Zoom in map here.

Robert Llimós' intervention will connect all the participating galleries of the Barcelona Gallery Weekend. 

Hours:
Thursday 29 September: 5–9pm
Friday 30 September, Saturday 1 and Sunday 2 October: 11am–7pm

Robert Llimós presents a new version of an action that was originally created in the summer of 1972. One of the very few performative works of an artist primarily known for his paintings and sculptures, "Los Corredores" (The Runners) was first realized as part of the legendary avant-garde art festival known as Los Encuentros de Pamplona (The Pamplona Encounters). On that occasion, three people dressed in identical running gear speed-walked throughout the city, connecting the various venues of the festival. As his project for the Composiciones programme, Llimós’s Los Corredores is now restaged on the streets of Barcelona. Three athletes criss-cross the city, seemingly rushing to see every venue of the Gallery Weekend. As in Pamplona, the white sports kits have been adorned by Llimós with black diagonal brushstrokes that symbolize the idea of painting. At times the speed-walking trio carry flowers, or have their ankles joined with elastic ribbon—a painting-as-workout that has left the studio for the street with decoration, discipline, and a dynamic sense of urgency. – Latitudes 

Friday 30 September, 5pm:  
Free guided visit by Robert Llimós and Latitudes. Meeting point: BlueProject Foundation, c/Princesa 57.
Façade of the Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana de Barcelona in Parc de la Ciutadella.
Location of the Unitat Muntada in the southeastern part of the Parc de la Ciutadella. Zoom in a map here.

The intervention by Wilfredo Prieto will take place at the Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana de Barcelona (Barcelona City Police Stables)
c/ Wellington s/n 
08018 Barcelona

Public transport:
Metro: Vil·la Olímpica (L4)  
Tram: Ciutadella–Vil·la Olímpica (just opposite)
Bus: 36, 59, 92, N0, V21, V27

Opening hours:
Thursday 29 September: CLOSED
Friday 30
September, Saturday 1 and Sunday 2 October: 11–12am*
[*] Doors open daily at 10:30am. Kindly note that a photo ID (DNI or passport) is required to enter.]
  
Conceived by Wilfredo Prieto as his project for the Composiciones programme, "Pantalones rotos" (Torn Jeans), 2012, is realised by the horses of the Guàrdia Urbana de Barcelona. The action-sculpture takes place at the Mounted Unit’s stables, a historic venue next to the city zoo that is not normally open to the public and whose exercise paddock is overlooked by the twin towers of the Torre Mapfre and Hotel Arts. In his work, Prieto makes reference to an image which appears on the tag of every pair of classic Levi’s denim jeans—two horses trying in vain to break a pair of reinforced trousers. Since their invention in 1873, Levi Strauss & Co.’s famous copper-riveted denim has become synonymous with the working people of the western United States—cowboys, lumberjacks, and railroad workers. Yet in "Pantalones rotos", this symbol of the American frontier myth has been already torn apart with bathos as two harnessed horses each drag one half of a torn pair of jeans. – Latitudes  

Saturday 1 October, 12am:
Free guided visit by Latitudes at the Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana. Meeting point: c/ Wellington s/n. (Opposite the tram stop Ciutadella–Vil·la Olímpica)

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#BarcelonaGalleryWeekend
#Composiciones2016
#LosCorredores1972   
@LTTDS 
#LatitudesBarcelona  



The Barcelona Gallery Weekend is an initiative of the de Art Barcelona and is supported by the Ajuntament de Barcelona (ICUB), the Generalitat de Catalunya (ICEC), the Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat and Acción Cultural Española (AC/E), as well as by private sponsors and individual patrons. http://www.barcelonagalleryweekend.com/


Related content:

  • Composiciones 2015 commissions;
  • 2015 social media archive;
  • Instagram of the Barcelona Gallery Weekend;
  • PRESS RELEASE: Latitudes curates "Composiciones", a series of five artists' commissions for the first Barcelona Gallery Weekend, 1–4 October 2015; 
  • NOTA DE PRENSA: Comisariado de "Composiciones", cinco intervenciones artísticas para el primer Barcelona Gallery Weekend, 1–4 Octubre 2015;
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Barcelona Gallery Weekend 2016 – Artists and locations of the programme "Composiciones" announced


A "Save The Date" press release (scroll down for different languages) has been sent out with information on the participating galleries and spaces and their exhibitions for the forthcoming Barcelona Gallery Weekend (29 September–2 October 2016)

Returning for its second edition in 2016, Latitudes will curate "Compositions" (Composiciones), a series of artistic interventions in unique sites across the neighbourhoods of the city. Each of the commissioned artists is represented by a gallery participating in the Barcelona Gallery Weekend. 

Resisting an overall theme, and instead developing from the artists’ responses to the specificity of each context—people as well as places—the five art projects form a temporary thread that links evocative locations and public space, running parallel to the Weekend’s exhibitions in galleries and museums.  

The invited artists are Lúa Coderch  (Iquitos, Perú, 1982), Regina Giménez (Barcelona, 1966), Lola Lasurt  (Barcelona, 1983), Robert Llimós  (Barcelona, 1943), and Wilfredo Prieto (Santi Spiritus, Cuba, 1978), and the spaces where their interventions will take place are: 
The full schedule of routes, guided tours and parallel programming will be announced in September.

'Composiciones', five new commissions for the Barcelona Gallery Weekend, 1–4 October 2015.

"Compositions" is a programme of artists’ interventions originally conceived and curated by Latitudes for the first Barcelona Gallery Weekend in 2015, when it produced five projects by David Bestué (in the former ceramics factory Cosme Toda, L'Hospitalet); Dora García (at the Biblioteca del Campo Freudiano de Barcelona); Jordi Mitjà (in the Museu Geològic del Seminari de Barcelona); Rasmus Nilausen in collaboration with Pere Llobera (at the house of the former priest, gardens of La Central del Raval) y Daniel Steegmann Mangrané (in the Umbracle – Shadehouse – at the Parc de la Ciutadella). 

#BarcelonaGalleryWeekend
#Composiciones2016

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  • Composiciones 2015 commissions;
  • 2015 social media archive;
  • Instagram of the Barcelona Gallery Weekend;
  • PRESS RELEASE: Latitudes curates "Composiciones", a series of five artists' commissions for the first Barcelona Gallery Weekend, 1–4 October 2015; 
  • NOTA DE PRENSA: Comisariado de "Composiciones", cinco intervenciones artísticas para el primer Barcelona Gallery Weekend, 1–4 Octubre 2015
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